Săptămâna patimilor – Mesajul Dragostei

Posted: 29/03/2010 in Săptămâna Paştelui

Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică. Ioan 3:16

Probabil că acest verset biblic este cel mai cunoscut de către cei ce au avut contact cât de puţin cu lumea creştină. Când dorim să-i amintim unei persoane despre dragostea lui Dumnezeu, imediat gândul nostru zboară la Ioan 3:16. Aş vrea de data aceasta să împărtăşesc cu voi ceea ce am găsit în acest verset acum câtva timp în urmă. Deşi cunoşteam versetul şi de multe ori îl recitasem, într-o zi, la timpul meu de părtăşie cu Domnul, acest verset a capătat o nouă formă, o nouă dimensiune, de data aceasta avea un alt mesaj pentru mine. M-am oprit asupra verbului “a dat”, înainte  mă concentram la primul verb, “a iubit” şi mă minunam de dragostea lui Dumnezeu. Acum Domnul dorea să crească ceva nou în viaţa mea. Ce înseamnă pentru mine “a da”, cât mă costă ceea ce dau? Ce implică aceasta? Da, e adevarat că e important şi cui dai. Noi împrumutăm de multe ori şi o facem spunând “i-am dat stiloul” sau atunci când întoarcem un obiect, folosim acelaş termen “i-am dat banii”. Oare ce L-a costat pe Dumnezeu atunci când “a dat”?  Era vorba despre ceva ce era ieftin, ceva de ce nu avea trebuinţă?

Cu siguranţă că nu este aşa. Dumnezeu a dat ceea ce avea mai scump – Unicul Său Fiu!!! Aceasta implică “Jertfă”, dăruire.  Prin aceasta se vede inima de tată a lui Dumnezeu, adâncimea dragostei cu care ne-a iubit. Privind la această scenă în care Dumnezeu Tatăl jertfește pe Fiul, care îndură batjocură şi umilinţă, putem să înţelegem cât de mare a fost preţul  pentru răscumpărarea fiinţei umane. Aşa cum descrie şi profetul Isaia: “Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obişnuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit că îţi întorceai faţa de la El, şi noi nu L-am băgat în seamă. Totuşi, El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit. Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi.” (Isaia 53:3-5)

Am fost mişcat de această cercetare a inimii. Dacă Dumnezeu care este sfânt, drept şi neschimbat, vrednic de toată cinstea şi Creatorul întregului univers, a făcut acest “Act de Sacrificare ” pentru mine, care I-am întors spatele şi L-am ofensat de nenumărate ori, oare cum ar trebui să răspund dragostei Lui???

Mai pot avea pretenţia de a trăi pentru mine, Ştiind că Fiul lui Dumnezeu a murit în locul meu, pentru ca eu să fiu spălat de păcatele şi necurăţiile mele?  Ce dragoste de Dumnezeu, să moară un Rege-n locul meu!!! De ce? Oare am meritat? Doamne ajută-mă să înţeleg că nici o jertfă nu e prea mare pentru Tine şi să fiu gata să Te slujesc cu viaţa mea.

Isaia 53:3
Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obişnuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit că îţi întorceai faţa de la El, şi noi nu L-am băgat în seamă.
Isaia 53:4
Totuşi, El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit.
Isaia 53:5
Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi.
Comentarii
  1. Lilly spune:

    Da, am fost miscata de aceasta invatatura minunata,ce mare e dragostea lui Dumnezeu.Dragostea lui este singura cheie care deschide cerul…Doamne ajuta-ne sa intelegem si sa pretuim darul tau scump..

  2. mary spune:

    Ce dragoste de Dumnezeu , sa moara un Rege-n locul meu!!!

Lasă un răspuns

